Onze arbeidsvoorwaarden
Bij de AP zijn je arbeidsvoorwaarden goed geregeld, want de AP volgt de cao Rijk. Dat betekent dat je mag rekenen op een goed arbeidsvoorwaardenpakket, met ruimte voor eigen regie.
We hebben een 36-urige werkweek. Er zijn eventueel mogelijkheden om 40 uur per week te werken en zo compensatieverlof op te bouwen of extra uitbetaald te krijgen.
Parttime werken of je tijd flexibel indelen kan in de meeste functies ook. Verder is er de mogelijkheid om gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof op te nemen.
Onze arbeidsvoorwaarden zijn conform die van de Rijksoverheid. Je kunt er dus op rekenen dat je een goed salaris voor je werk krijgt en dat er alle ruimte is voor een gezonde werk-privébalans. Denk aan:
- Een Individueel Keuzebudget (IKB), dat bestaat uit geld (16,37 % van je bruto jaarsalaris) en tijd. Je kiest zelf of en wanneer je jouw IKB laat uitbetalen. Je kunt je IKB ook gebruiken voor extra vakantie-uren of fiscaalvriendelijke doelen.
- Flexibele werktijden, waarbij 4 x 9 uur werken mogelijk is.
- Meer dan 5 weken vakantie bij een fulltime dienstverband.
- Hybride werken (de mogelijkheid om deels thuis of ergens anders te werken, in overleg met je manager en team).
- Op de dagen dat je volledig thuiswerkt, ontvang je een vergoeding van € 2,15 netto per dag.
- Een flexibele inrichting van reiskostenvergoeding (met bijvoorbeeld een mobiliteitskaart). Afhankelijk van jouw situatie kies je voor het OV, wandelen, fietsen of de auto. We stimuleren duurzaam vervoer.
- Collectiviteitskortingen op verschillende verzekeringen.
- Een opleidingsbudget om te besteden aan persoonlijke ontwikkeling en de ruimte om jezelf kosteloos door te ontwikkelen via centraal ingekochte trainingen.
- Een uitstekende pensioenregeling bij ABP.
Meer over het individueel keuzebudget
Naast jouw salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37 % van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen.
Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof (of sparen voor een sabbatical) of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen.
We hechten sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en daarvoor bieden we tal van mogelijkheden. Denk aan verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitnessmogelijkheden in heel Nederland, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden).
Meer over collectieve verzekeringen
Via collectieve verzekeringen krijg je korting op premies of zijn er speciale verzekeringsvoorwaarden voor medewerkers. Bijvoorbeeld voor collectieve ziektekostenverzekeringen, ongevallenverzekeringen en aanvullende arbeidsongeschiktheidsverzekeringen.
Waar kom je te werken?
Het kantoor van de AP zit in hartje Den Haag. Hoge Nieuwstraat 8 is op loop- en fietsafstand van het centraal station. Met de ov-kaart die je krijgt kun je een ov-fiets huren - wel zo makkelijk. Ook stoppen er meerdere trams en bussen om de hoek. Onder het gebouw vind je een stalling met genoeg ruimte voor (bak)fietsen en scooters.
Het prachtige monumentale pand heeft historie en is verbouwd tot een moderne kantooromgeving, ingericht op hybride en gezond werken. Er zijn speciale ruimtes om te kolven, te bidden of om even de rust op te zoeken. Op elke verdieping staat vers fruit voor je klaar. In de ruime pantry kun je je lunch opbergen en koffie en thee zetten. Bij de koffiecorner beneden kun je daarnaast een broodje, soep of andere versnapering kopen.
Natuurlijk vind je in de buurt ook een hoop cafés, winkels en restaurants. Een Haags ommetje maken over het Lange Voorhout, waar we vanuit ons pand op uitkijken? Dat doen veel collega’s dagelijks. En anders helpt de AP je fit te blijven met een bijdrage aan je fitnessabonnement.
Bij de AP wordt van alles georganiseerd voor en door collega’s. Er worden inhoudelijke colleges georganiseerd met interessante sprekers. Soms zijn dat collega’s, en soms nodigen we iemand uit van buiten de AP. Zo blijf je op de hoogte van de nieuwste technische, juridische en maatschappelijke ontwikkelingen. Wil je meer doen? Je kunt bijvoorbeeld aansluiten bij JongAP voor een (alcoholvrije) borrel, je stem laten horen in de ondernemingsraad of met collega’s meedoen aan de City Pier City-loop.
Maak kennis met medewerkers van de AP
Hybride werken bij de AP
Het hybride werken richten we bij de AP samen in. In overleg met je leidinggevende en team maak je afspraken over de manier van werken. De werkresultaten zijn hierbij bepalend.
Zo is er de mogelijkheid om de helft van je week locatieonafhankelijk te werken, als je werkzaamheden daar ruimte voor bieden. En het thuiswerken regelen we goed met jou.
Je krijgt uiteraard een laptop, mobiele telefoon, toegang tot de beveiligde omgeving van de AP waar je ook bent en een goede thuiswerkplek. Je krijgt daarnaast een vergoeding voor thuiswerken conform de cao Rijk.