Klacht over de AP

Als Autoriteit Persoonsgegevens (AP) doen we ons best om onze taken zo goed mogelijk uit te voeren. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent hierover.

Bent u het niet eens met hoe (een medewerker van) de AP zich heeft gedragen? Dan kunt u daarover een schriftelijke klacht indienen.

Schriftelijke klacht indienen

Vermeld in uw schriftelijke klacht deze gegevens:

  • Uw naam.
  • Uw adres.
  • Uw telefoonnummer.
  • Uw handtekening.
  • De datum.
  • Een zo duidelijk mogelijke omschrijving van het gedrag van (de medewerker van) de AP waarover uw klacht gaat. Noem ook de datum waarop dit zich afspeelde.
  • Gaat uw klacht over een zaak die de AP in behandeling heeft of had? Noem dan ook het zaaknummer.
  • Gaat uw klacht over een brief van de AP? Verwijs dan naar het kenmerk van deze brief.

Stuur uw klacht naar:

Autoriteit Persoonsgegevens
T.a.v. de klachtencoördinator
Postbus 93374
2509 AJ Den Haag

Zo behandelen wij uw klacht

De AP neemt telefonisch contact met u op om te kijken of we uw klacht direct mondeling kunnen oplossen. Lukt dit niet, dan gaan we als volgt te werk:

  1. U krijgt een schriftelijke ontvangstbevestiging van uw klacht.
  2. Een medewerker van de AP die niet betrokken was bij dat waarover uw klacht gaat, behandelt de klacht.
  3. U krijgt de kans om uw kant van het verhaal te vertellen. Behalve als u dit niet wilt. Gaat uw klacht over een medewerker van de AP, dan krijgt die medewerker deze kans ook.

Hoe lang duurt het?

Wij doen ons best om uw klacht binnen 6 weken af te handelen. Mocht dit niet lukken, dan laten wij dit u binnen 4 weken weten. Wij doen daarna ons best om uw klacht zo snel mogelijk af te handelen.

Niet eens met afhandeling klacht

Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht door de AP? Dan kunt u een klacht indienen bij de Nationale ombudsman.